הזרקת חומצה היאלורונית

הזרקת חומצה היאלורונית

הזרקת חומצה היאלורונית

דברים שכדאי לדעת על הזרקת חומצה היאלורונית

בשנים האחרונות דרך כוכבה של הזרקת חומצה היאלורונית כחומר מילוי מוביל לצרכים אסתטיים, בדגש על מילוי קמטים, החזרת נפחים ועיצוב הפנים. יחד עם זאת, לחלק גדול מהאנשים ששוקלים לבצע מילוי קמטים בחומצה היאלורונית או התערבויות אחרות, לא ברור מדוע מדובר בחומר מילוי כה פופולארי ויש להם שאלות לגבי תופעות לוואי אפשריות ומה שקורה אחרי ההזרקה. במאמר הבא יובאו תשובות לחלק גדול מהשאלות השכיחות.

 

יתרונות ושימושים של חומצה היאלורונית

חומצה הילאורונית היא כאמור חומר מילוי המשמש כתחליף או להשלמה של ניתוחים אסתטיים באזור הפנים והעפעפיים. מדובר למעשה בחומר שהגוף מייצר באופן טבעי, אם כי החומצה המוזרקת מיוצרת תחת תנאים מפוקחים במעבדה. כוחה של החומצה טמון ביכולתה של כל מולקולה שלה לספוח כאלף מולקולות מים, מה שתורם לגמישות העור, למיצוקו ולשמירה על נפח. מדובר בדרך יעילה מאוד להחזרת נפחים ומילוי קמטים שנוצרים עקב שינויים ברקמות הרכות של הפנים והעפעפיים, כגון צניחת גבות ומצח, אובדן קו הלסת וכדומה.

 

בהיותה חומר שהגוף מכיר היטב החומצה היא בעלת פרופיל בטיחותי גבוה. יתרון נוסף טמון בהיותה נספגת בגוף לזמן ממושך שיכול להתפרש על פני חודשים ואף שנים בהתאם למקרה. יחד עם זאת, החומצה אינה נשארת לתמיד במקום המוזרק אלא נספגת לאיטה בגוף, כך שבניגוד לניתוחים קבועים ישנה אפשרות לשנות את המראה לאורך זמן ביחד עם השתנות מראה הפנים. מלבד זאת, במקרה נדיר של חוסר שביעות רצון מהתוצאה או של סיבוך מקומי, ניתן להמיס את החומצה בקלות באמצעות היאלז – אנזים המפרק אותה.

 

עקב יתרונותיה, החומצה משמשת להתערבויות אסתטיות רבות בכל אזורי הפנים – למשל בעפעפיים התחתונים לעיצוב שקיות מתחת לעיניים, למילוי שקעים בקו הגבה או עפעפיים עליונים, לעיצוב ומילוי השפתיים, לעיצוב קו הסנטר, להרמה של צידי הגבה, לעיצוב קו הלסת, לטיפול בשקעים בצידי הפה והאף, ועוד. יש לציין כי קיימים סוגים שונים של חומצה היאלורונית המשתנים במידת הצמיגות שלהם, ולפיכך הרופא בוחר את החומר לפי האזור המטופל ומטרת הטיפול כגון החזרת נפח, הרמת רקמות, שיפור מרקם העור וקווי מתאר.

 

האם יש להזרקות תופעות לוואי

הטיפול בחומצה היאלורונית נחשב לבטוח מאוד, בוודאי אם הוא מבוצע על ידי מומחה המשתמש בחומרים של מותגים מוכרים ומוערכים בתחום. יחד עם זאת, לצד חוסר הנוחות או הכאב המתון שלפעמים מרגישים בעת ההזרקה, יכולות להופיע כמה תופעות קלות החולפות במהירות ומעצמן. לדוגמא, יכולה להופיע נפיחות אחרי הזרקת חומצה היאלורונית, כאבים, שטפי דם ואדמומיות שיחלפו בשעות או תוך כמה ימים בודדים. יחד עם זאת, במקרים נדירים מאוד ובעיקר אם הטיפול לא נעשה עם חומרים איכותיים ולפי פרוטוקולים קפדניים, ייתכן כי הסימנים לא ייעלמו ואף יחריפו ותיגרם בצקת לאחר הזרקה, חסימה של כלי הדם שמתבטאת בשלפוחיות, או זיהום המלווה בחום. כמובן שבמקרים כאלו יש לפנות אל הגורם המטפל או לרופא המשפחה בהקדם.

 

מה אסור אחרי הזרקה?

הנחיות לאחר הזרקת חומצה היאלורונית ניתנות תמיד על ידי הגורם המטפל ומטרתן לשמור על התוצאות. כך לדוגמא, יש להימנע מנגיעה או שטיפה של האזור המטופל במשך מספר שעות אחרי הטיפול ולהימנע מלהתאפר במשך 24 שעות. כמו כן, כשנכנסים למיטה יש לישון על הגב כדי למנוע לחיצה על הפנים, ובנוסף יש להימנע במשך 24 שעות מצריכת אלכוהול וממאמצים פיזיים משמעותיים. מעבר לכך, יש להימנע ככל הניתן מחשיפה לשמש של הפנים ובמידה שיוצאים לשמש לעשות שימוש בקרמים עם מקדם הגנה גבוה.

 

הזרקת חומצה היאלורונית מחיר

מחירי מילוי קמטים והתערבויות נוספות עם חומצה היאלורונית משתנים בין רופאים ומרפאות. טווח המחירים אכן נרחב ויכול לנוע בין כ- 1,000 ועד 3,000 ₪ למזרק, וזאת בהתאם לפרמטרים כגון סוג החומר המוזרק, כמות החומר – ההזרקות הנדרשת, מורכבות הטיפול ומכאן הזמן הנדרש לביצועו, וכמובן גם הניסיון, הידע והמוניטין של הרופא המזריק. יש לזכור כי מדובר בהתערבות המצריכה בקיאות מעמיקה, היכרות מצוינת עם האנטומיה של הפנים וכן ידיים טובות ויכולות אסתטיות מפותחות. לכן, את הבחירה ברופא כדאי לבסס קודם כל על יכולותיו המוכחות ועל שביעות הרצון של מטופלות ממליצות.

במרפאתו של פרופסור גיא בן סימון מציעים על מילוי קמטים בחומצה היאלורונית מחיר הוגן וכדאי.

לפרטים נוספים בנושא הנכם מוזמנים ליצור קשר עם המרפאה בטלפון 050-2971663.

דילוג לתוכן